Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
Let wel; Marokko staat er NIET bij, maar Spanje wél, of er veel Spanjaarden afzakken naar Blg. weet ik niet, maar via Spanje gaan veel Marokkanen naar Blg., de uitkeringen zijn er hoger en niet beperkt in tijd, in Spanje 'geniet' je niet 'levenslang' van een werkeloosheidsuitkering, via 'gezinshereniging' arriveren ze hier, een of ander 'familielid' schrijft hen voor een bepaalde tijd in (de periode die nodig is om te kunnen genieten van een uitkering, en dat zijn géén 300+ dagen in 18 maanden, zoals in Blg.), ze betalen zélf hun sociale bijdrage die hier 10 X niks is en met de nodige 'papieren' dat ze hier 'gewerkt' hebben trekken ze verder naar een ander 'familielid' in de Belziek, 1 dag "werken" en hup, levenslang aan den dop!
Ook floreert het handeltje in 'valse' documenten, zo'n document namaken is immers ook 10 X niks en in de Belziek wordt dat nauwelijks gecontroleerd, zeker niet bij de vakbonden die alles 'regelen' voor die gasten*, ik ken persoonlijk een Marokkaan met een kledingwinkeltje die het me allemaal haarfijn uitgelegd heeft, smakelijk lachend, aardige gozer overigens, ik krijg steeds de hoogste korting van 'm als 'k een topje ofzo bij em koop. 
|
Je vergeet nog iets. Uit je eigen post
"Als je niet de Belgische nationaliteit hebt, kan je ook recht hebben op een uitkering. Daarvoor moet je wel een
geldige verblijfsvergunning en
arbeidskaart hebben"
Zoek nu de voorwaarden op om deze te verkrijgen.