Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2004, 15:09   #24
Krulle
Vreemdeling

Standaard

Mevrouw Dua,

AGALEV of GROEN! (het is mij eender) heeft idd al veel gerealiseerd als ik het hier lees:

-tienduizenden hectaren extra bos- en natuurgebied
- stadsbossen
- bodemsaneringen
- subsidiëring van nieuwe rioleringen
- meer geld voor zorg (kinderopvang, thuiszorg, bejaardenzorg, ...)
- de hervorming van de NMBS
- de patiëntenrechten
- de uitbouw van het federaal voedselagentschap
- een beter statuut en betere verloning voor de werknemers van de non-profit
- een groeipad naar 0,7% voor ontwikkelingssamenwerking
- fiscale voordelen voor wie z'n huis energievriendelijk maakt
- premies voor wie met LPG rijdt
- de afschaffing van economische compensaties bij legeraankopen (intussen terug ingevoerd door Paars)
- het homohuwelijk
- de ecoboni

Wat wel opvallend is: deze kosten allemaal geld aan de staat, terwijl België toch een opmerkelijk grote schuldenlast te betalen heeft. Dit gepaard met belastingsverlagingen is toch geen zo'n goede combinatie. Dan kan ik het best begrijpen dat men AGALV'sers of GROEN!'ers (naam was blijkbaar niet naar de volksmond gekozen) dromers noemt. Bent u niet bezig met onrealiseerbare politiek te voeren.

Dan heb ik nog het afschaffen van kerncentrales achterwege gelaten. U zult intussen toch wel doorhebben dat dit België voor een immens probleem zet. Als bio-ingenieur hebt u toch al een inleiding tot de wiskunde genoten, dus kunt u toch al uitreken hoeveel STEG-centrales er nodig zijn om 1 kerncentrale te vervangen. Want met windmolentjes gaan we het land niet draaiende houden in de winter. Kern-energie is niet levert niet alleen gigatisch veel vermogen, maar het is ook goedkoop. Wie gaat der de prijsstijgingen betalen? Ook de staat? (Misschien een paar bossen verkopen om aan geld te raken)
Heeft u er ook al aangedacht wat voor CO2-productie STEG-centrales hebben? Daar gaat de Kyoto-norm!!!! Wat is een beetje radioactief afval in vergelijking met de CO2-uitstoot??? Waarom geen kernafval storten in diepzee. Sommige biotopen hebben radioactieve straling nodig? Niet alles wat gevaarlijk klinkt is gevaarlijk!!!
Nu zult u waarschijnlijk Tsjernobil aanhalen. U heeft daar alle recht toe, maar dit is moeilijk te vergelijken. Reactoren werken volledig anders de dag van vandaag, en men heeft de reactie continu in het oog om een meltdown te verhinderen.
Krulle is offline