Los bericht bekijken
Oud 6 juni 2010, 15:19   #38
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Crem mag het zeker doen van mij, mij gaat het over de geniale zet van Onckelinckx, en over het feit dat er in principe bezuinigd is geworden op iets waar er niet moest bezuinigd worden, en dan een voorstel die afkomt met 'gepensioneerde militairen in bijberoep doen bijverdienen' terwijl die gasten al notabene een dubbeldik pensioen hebben vanaf 45jaar (voor piloten hé),

Moest het voorstel zijn: we gaan de militairen in pensioen opvorderen om dit te doen, zeg ik 200% ja
Het gaat over militairen die nu op ziekte rust worden gezet, omdat ze de militaire opdrachten in het buitenland niet meer aankunnen om medische reden.
Maar wel blijven meetellen voor het aantal beschikbare manschappen.
Het is daarnaast ook een manier om de vakbonden bij hun eis om militairen na 30 jaar dienst of op 56 jaar op rust te laten gaan.
Dergelijke taken kunnen deze mensen immers tot hun 65ste blijven uitvoeren en neemt de argumenten van de vakbonden dat militairen na 30 jaar of op hun 56ste toch niet meer ingezet kunnen worden volledig weg.

Het is dus een sluwe verdekte manier op de pensioenleeftijd voor militairen te kunnen optrekken tot 65.
Jantje is offline