Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2004, 15:39   #12
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Ik geloof echt in het Vivant systeem :
* Economisch revolutionaire ideeen
* libertijns staatsmodel met directe democratie
* afwezigheid van ethisch/ideologische opvattingen in hun programma
* Geloofwaardig man

Ik wil daar wel op stemmen , maar het is daar te vroeg voor , eerst moet het Links systeem breken. Linksen zullen nooit accepteren dat men de sociale zekerheid koppelt aan de consumptie , nooit directe democratie accepteren (zij weten wat goed is voor ons) , nooit de belasting op arbeid vervangen , enz. Vivant doet daar nu naief aan mee door bij de VLD te gaan. Het liberalisme is inderdaad de natuurlijke bondgenoot bij uitstek van Vivant , maar de VLD is geen liberale partij meer.
En links zal men enkel kunnen breken door het VB te laten deelnemen aan de macht. Dus ja , strategisch stemmen op het VB. Da's de enige manier volgens mij. Ik denk dat ik die strategie ga volgen.
'k had me voor dit topic strikt voorgenomen om 'naast' de partij de spreken over het introduceren van het Vivant model in onze maatschappij,
om een discussie over inhoud te hebben en niet te verwateren in politiek geflame, maar het is blijkbaar onmogelijk om rond de feiten te gaan.

Het ziet er dus naar uit, willen of niet, dat het Vivant model, dat als enige onze economische concurrentiepositie en dus onze werkgelegenheid èn financiën op langere termijn kan handhaven, op strategisch gebied staat of valt met een, al dan niet tijdelijk, deelnemen van 't Vlaams Blok in de regering.

'k heb de topic titel ook maar aangepast.
Erw is offline   Met citaat antwoorden