Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeha
- Drugs worden genomen omdat mensen al eeuwenlang een roes zoeken, niet meer, niet minder. Hoe kun je die voedemsbodem aanpakken? Zeer moeilijk; want ik zie niet direct in wat er een lijn coke of een shot heroine of een glas alcohol zal vervangen.
Of je dat nu graag hoort of niet; drugs geven een sterke lichamelijke en/of psychische roes.
Ik zie eigenlijk echt niet in waarom de overheid daar zo'n negatieve houding over heeft.
Btw; Het volk heeft NOOIT enig beslissingsrecht gekregen in die drugswet!
|
Het probleem bij bijvoorbeeld heroine is de mentale en fysische afhankelijkheid, waarbij men niet meer de mogelijkheidheid heeft om normaal te functioneren. Men is steeds weer op zoek naar de roes en de rest is bijzaak. Hierdoor kan men in de marginaliteit en criminaliteit belanden: geld vinden voor de roes te kunnen betalen. Bovendien is het regelmatig niet echt een bewuste keuze van de gebruiker of kent hij de gevaren vooraf te weinig. Er is hier wel degelijk verschil met pakweg het gebruik van cannabis, of, indien je dat liever als voorbeeld wil zien, met tabak.
Daarom vind ik het duidelijk dat alle drugs niet over dezelfde kam geschoren mogen worden.