Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2004, 19:08   #6
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Wil jij een samenleving waarbij moslims en christenen vredig samen kunnen leven? Een samenleving waarbij de verschillen geaccepteerd worden en waarbij ze elkaar niet lastigvallen?
Ik wel ja, en ik heb ze gevonden ook.
Ben zopas terug uit Turkije en heb er na veel overleg en gepraat met m'n vrouw uiteindelijk een bescheiden huisje gekocht.
Een tien jaar oude droom die eindelijk in vervulling is gegaan.
Ik ben bijna 39, heb gedurende m'n leven zowat overal ter wereld geweest, met uitzondering van het verre oosten en ik ben nooit een gastvrijer volk tegen gekomen dan de Turkse mensen. Vanaf de eerste keer dat ik er kwam, nu 10 jaar geleden, ben ik verliefd geworden op dat volk.
Weet je, steeds als ik terugkom naar Vlaanderen, heb ik een week en meer nodig om te a-climatiseren. Om weer te wennen aan de lakse en dikwijls onvriendelijke manier waarop obers in het restaurant, winkelbediendes, ed. je behandelen.
Ik heb nog wel wat werk om de oh zo moeilijke taal onder de knie te krijgen, maar het begint al aardig te lukken.
Dus hier gaat men mij in de toekomst niet veel meer zien.
Hoscakal!
Gule gule Ik ben heel blij voor jou. Hopelijk kan ik je binnenkort volgen. Als je wilt weten hoe je dingen in het Turks moet zeggen, stuur dan een prive bericht.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden