Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert
Als je 25% haalt, ben je quasi zeker van een duik de volgende verkiezingen
Ofwel heb je te weinig de goede wil getoond, ofwel te veel gekozen voor de postjes en te weinig gerealiseerd. Afhankelijk van hoe goed NVA het doet zie ik hen in 2014 nog 20% te halen, als ze volgens de publieke opinie gefaald hebben zal het eerder 15% worden. Een groei zit er -vrees ik, ik ben geen helderziende  - niet meer in
|
Groei zit er alleen in als je het goed doet, een goed beleid kan neerzetten. Ook moet je toch wel een serieus gedeelte van je programma kunnen waarmaken. Alles hoeft niet echt. Een solide regering afleveren op het einde van de rit, zal gunstig zijn voor alle partijen die meededen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
|