Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner
Wat is volgens jouw dan het probleem?
|
Volgens mij is er niet één duidelijk probleem, maar een paar dingen worden al aangehaald in de reportage.
-Mensen wonen met veel opeengepakt, heelder dagen binnen zitten is saai, dus trekken veel jong gasten de straat op.
-Werk of deftige huizen vinden is is niet vanzelfsprekend. Mensen van buitenlandse origine krijgen te maken met plat racisme. (zoals de gast bewijst door onder zijn echte naam en met een buitenlands accent te bellen om een huis te huren en vlak erna met Franse naam en zonder accent)
-Op straat rondhangen als jongere zorgt dat je sowiso verdacht ben voor de flikken, als je een bruin kleurtje hebt, wordt dat nog erger (pakweg wekelijks tegen gehouden worden omdat je lijkt op iemand die een misdaad heeft gepleegd).
-Jonge gasjes zien hun ouder die een eerlijk leven proberen te leiden en zien dat ze in een veel te klein kuthuis wonen, langs de andere kant zien ze oudere gasten die in de criminaliteit gaan en met dikke auto's rondrijden.
Ik ga niet doen alsof ik een expert ben, maar als je die dingen gecombineerd ziet, dan weet je wel dat zo'n situatie niet goed kan komen.