Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2010, 19:31   #11
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Historische parallellen zijn historische parallellen, he. Als je een dergelijke parallel wil trekken, dan is de enige vraag hoeveel percent van de stemmen een radicale moslimpartij zou aantrekken. Om de parallel verder door te trekken kan je zeggen dat slechts een zeer klein percentage van de Duitsers die toen niet op de nazi's stemden zich actief verzet hebben. Blijft wel het feit dat iets minder dan de helft zich wel actief inzetten, onder meer door ervoor te stemmen.
Fout, u houdt geen enkele rekening met de Islamitisch manier van denken die anders is dan deze van u of mij.
Een moslimpartij zou de grootste moeite hebben voldoende stemmen te halen omdat de diversiteit en evengoed eigen agenda's en machtsverhoudingen het allochtone landschap doen draaien;
Maar ook zonder moslimpartij kan er bekomen worden dat de sharia wordt erkend naast ons rechtsystheem zoals in Engeland het geval is.
Daarbij zullen niet moslims zichzelf verzetten, hoeveel moslims zouden daartegen in verzet komen denkt u?
Dat is de kern van de discussie, wanneer sharia bijvoorbeeld bevoegd wordt voor familierecht, komt er dan protest onder onze Europse moslims hier, omdat zij achter onze grondrechten staan of accepteren zij een rechtsystheem gebaseerd op de Koran?
Dat zegt iets over verbinding, verwevenheid en identiteit, en daar moeten we eens bij stilstaan, waar ligt de werkelijk loyaliteit van bevolkingsgroepen die al tot derde generatie hier wonen, nog steeds massaal binnenstromen, en een meerderheid gaan vormen over pakweg één generatie?
U denkt vanuit uw referentiekader, dat moet je al eens aan de haak hangen om de realiteit goed in te schatten!
Ik kan enkel zeggen dat naar mijn schatting 9/10 moslims geen enkel geluid zullen laten horen van kritiek mocht vanaf volgende week ook de sharia hier worden toegepast!
alice is offline   Met citaat antwoorden