Los bericht bekijken
Oud 9 juni 2010, 13:23   #3
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
http://www.22milliards.be/nos-idees

Ziehier het besparingsplan van Open VLD.

1.7 miljard besparingen op het federale overheidsapparaat. Lijkt me haalbaar en daar zie ik geen problemen mee.

3.2 miljard voor maatregelen bij de sociale zekerheid. Hier heb ik geen enkel idee van waar dat cijfer komt en hoe ze dit nu daadwerkelijk gaan besparen. Ik zie enkel een holle slogan.

1.4 miljard voor de gezondheidszorg. Die 4,5% is inderdaad ferm overdreven en 2,5% tot 2015 lijkt me meer in de lijn der verwachting van de inflatie.

500 miljoen voor de welvaartsenveloppen. Wat houdt dit concreet in?

1.3 miljard voor de beperking van de notionele intrestaftrek. Dit lijkt me een goed idee maar zal dit geen buitenlandse investeerders afschrikken of zal die beperking in de praktijk enkel gelden voor Belgische bedrijven?

100 miljoen voor verhoging van de beurstaks tegen speculanten. Speculanten verdienen nu handen vol geld aan de crisis. Kan dit niet hoger?

Meerinkomsten door jobcreatie. Zeer vaag

Al bij al lijkt me dit dus een goed besparingsplan dat de "gewone" mens niet al te zwaar zal raken maar de vraag is of dit alles wel haalbaar is want het is zeer vaag. De berekeningswijze wordt nergens uitgelegd.
Het is even vaag als het N-VA plan van toen. Maar de intentie zit bij VLD wel goed.

De vraag die ik mij stel is: Waarom hebben ze dat de voorbije 10 jaar niet gedaan? Zij waren toch aan de macht?
Kazan is offline