Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Kunt u even quoten waar ik ooit heb geweerd dat moslims hier niet thuishoren?? U heeft toch wel Arti trekjes, u maakt conclusies op basis van uw eigen vooroordelen, daar ben ik niet verantwoordelijk voor en daarmee wekt u de indruk nogal onzeker in de discussie te staan.
|
Goed "teruggezegd". Ik voel me alles behalve onzeker in deze discussie.
Citaat:
|
Ik heb jaren voor een politiek aangestuurde bedrijfseenheid gewerkt, een Groene schepen en ik kan u garanderen dat iedere vorm van kritiek bij die partij ontbreekt en hun visie op samenleven met migranten en hun nazaten nergens in de realiteit bevestigd werd, wat ook maakt dat hun beleid als een tang op een varken slaat. Bedankt trouwens voor uw toelichting over de grondwet, zal me er zeker eens in verdiepen.
|
Het antwoord is dus nee. Geen enkele partij heeft de invoering van de sharia op het programma staan, geen enkele partij heeft ooit een voorstel in die richting gelanceerd. De sharia kan alleen ingevoerd worden door een ingrijpende wetswijziging, waarvoor de stemmen niet te vinden zijn. Leuk dat we daar uit zijn.
Citaat:
|
Of SPA moslimvriendjes zijn zou ik niet onmiddellijk willen beweren, ze hebben inderdaad van zich afgebeten met het hoofddoekendebat, gelukkig maar!
|
Goed, dan blijft alleen Groen! nog over als "moslimvriendjes". Hoeveel percent van de stemmen vertegenwoordigt die partij?
Citaat:
|
Gaat fiscale fraude enkel de van origine Vlaamse belastingbetaler aan??
|
Voornamelijk. Autochtonen zijn nog steeds een meerderheid in dit land. Ik lees hier trouwens te pas en te onpas dat allochtonen nauwelijks bijdragen tot de sociale zekerheid. Ik mag dan toch aannemen dat die belastingbetalende Belg dan in opstand komt tegen de fiscale fraude. Mensen, autochtoon en allochtoon, verzetten zich uiterst zelden. Ik heb ook nog steeds geen bron gezien voor de bewering dat de meerderheid van de moslims zich niet zou uitspreken tegen de invoering van de sharia.
Citaat:
|
Daarmee is uw voorbeeld gereduceerd tot brandhout,en negeert u opnieuw wat ik reeds heb uitgelegd,de meerderheid van moslims baseren hun identiteit op hun geloof, dat wil niet zeggen dat de meerderheid actief ijvert om de invloed van islam op de samenleving op te leggen, maar indien een minderheid erin zou slagen dit toch te doen zullen zij zich daar ook niet tegen verzetten.
|
Allez, nog eens: hoe gaat die minderheid dat dan doen? Zo moeilijk is de vraag niet, hoor, je zit hier de hele tijd te beweren dat er ook andere wegen zijn, vertel dan wat die wegen zijn. Hoe gaat een minderheid van een minderheid zoiets ingrijpends opleggen als ze er nog niet in slagen luidsprekers aan hun moskee te hangen in een dorp waar moslims een aanzienlijk deel van de bevolking uitmaken.
Citaat:
|
Dat spanningsveld zorgt voor problemen, juist omdat wij goed hebben gevonden dat mensen zichzelf gedragen alsof grondrechten een supermarkt zijn, godsdienstvrijheid willen we wel maar gelijke rechten voor vrouwen, holebi's, scheiding kerk en staat, democratie, is dan weer (afhankelijk met welke moslim je spreekt) tegen hun overtuiging.
|
Is de democratie afgeschaft? Is de scheiding van kerk en staat (waarvan ik in een andere draad al uitvoerig heb aangetoond dat die alleen op papier bestaat) uit de wet verwijderd? Zijn er rechten voor holebi's weggevallen? Wat ik wel heb gezien is dat we de godsdienstvrijheid zoals die gedefinieerd is in het EVRM vlotjes aan de kant hebben geschoven om de hoofddoek te verbieden (waar ik niet eens tegen ben in bepaalde situaties). Dat doet men zelfs niet in de VS, Canada of Australië.
Citaat:
|
Dus wat er in moskees, op gesloten zittingen wordt vertelt aan onze moslims kan u niet schelen?
|
Nee, dat boeit mij niet. Net zoals het mij niet boeit wat VB'ers op gesloten zittingen vertellen. Ik heb vroeger genoeg gehoord in cafés in Deurne waar allochtonen niet welkom zijn. Vind ik dat een bedreiging? Eerlijk gezegd niet.
Citaat:
Tja..u bent waarschijnlijk Groenstemmer!
|
Ik heb nog nooit Groen! gestemd.