Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2002, 20:20   #2
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ik vind die rechtstreeks verkozen burgemeester iets heel stoms! Ik ben er ronduit tegen. Een tijdje geleden had ik er hier in dit forum al kritiek op. Om te beginnen: die Franse groenen die dan op Jospin zouden stemmen, vind ik onzin. Nu stemden ze dus op Chirac. Da's helemaal belachelijke onzin. En een burgemeester met 51 % van de stemmen die het dan voor het zeggen heeft. Of hoe zou je 't dan doen? Wat zouden ze dan doen met het gemeentebestuur? Als de rest van het bestuur nog iets te zeggen heeft, zit je met een burgemeester die zijn beloftes niet kan waarmaken. Wat doen die schepenen? Zijn dat dan de knechten van de burgemeester die altijd doen wat hij zegt of zo? De mensen gaan nu al met grote tegenzin naar dat stemlokaal (velen toch). Nu gaan die twee keer moeten lopen. En twee keer stemmen tellen. Wat verstaan die mensen eigenlijk onder democratie? Een burgemeester die kan doen wat hij wilt met schepenen die altijd zijn bevelen uitvoeren? Als je 't zo niet doet, moet je als kiezer twee keer lopen zonder te weten of hij zijn/zij haar beloftes wel zal kunnen houden.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden