Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika
Al van toen de eerste mensen in hun holen lagen te bibberen toen ze de geluiden van de nacht hoorden of een blikseminslag zagen zochten ze een verklaring voor wat ze niet kenden.
Wetenschap heeft intussen die bliksem al verklaard.
Wat wetenschappers vooralsnog niet hebben kunnen verklaren is hoe het mogelijk is dat er mensen zijn die een schepper menen te kunnen bewijzen aan de hand van het feit dat er her en der een schizofreen of andere zonderling beweerde zijn boodschapper te zijn.
"God bestaat, Mohammed en Jezus hebben het gezegd..."
Wat met die arme Amazonebewoner die nooit een vlieg kwaad heeft gedaan en zijn hoofd heeft neergelegd in het jaar 100, een halve eeuw nadat Christus het pleit gewonnen had van de ongeveer tien concurrenten die er terzelfdertijd in de antieke wereld rondliepen, en eeuwen voor Mohammed zijn boodschap ging gaan verkondigen?
Alleen diepgelovige moslims gaan op de dag van het oordeel naar het *proest* paradijs.
Maar wat met diegenen die zijn boodschap nooit gehoord hebben?
Jullie schepper is toch de rechtvaardigheid zelve?
Waarom hebben die geen kans om het paradijs te betreden?
Zo'n broodje aap verhalen rammelen aan alle kanten...
Denk toch eens 5 minuten na...
|
Ja, verklaar het dan eens. Verklaar voor mij waarom de mens ooit op het idee is gekomen om in God te geloven. Ben benieuwd.
Trouwens, ik ben van een andere opinie. Ik en andere gelovigen geloven in het paradijs. Wat ik wel niet weet is wie er in het paradijs zal belanden? Nergens heb ik getypt dat alleen moslims naar het paradijs gaan. Het paradijs bereik je niet door te bidden etc. maar wel door de barmhartigheid van God. En God's barmhartigheid ontvang je alleen door barmhartig te zijn tov de medemens (gelovigen en niet- gelovigen) en de dieren, de natuur, ... Zo zie ik het.
De qoran is geopenbaard met het woordje 'iqra' wat wil zeggen: lees, leer, vergaar kennis, onderzoek. Als mens zou je op zn minst op onderzoek kunnen gaan. Dus God is in mijn ogen helemaal niet onrechtvaardig. Bij mijn weten staat 'het lot' was maar een mens speelt daar een balangrijke rol in.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker
Sjonge jonge, dit soort zwart-wit denken, zonder ruimte voor enige mogelijke bedenking is net het probleem.
Jij hebt gelijk, en jouw job is ons daarvan te overtuigen... 
|
Een gelovige ziet het anders. En neen, mijn taak is helemaal niet van u te overtuigen. Laat ik me maar bezig houden met mezelf, ben zelf maar een zondaar en kzou niet weten waar ik het recht zou moeten halen om een ander de les te spellen. Ik heb zelf nog veel te leren.