Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Dat is knutselen aan het symptoom.....het verbruik bij de mensen thuis beter opvolgen en reguleren...
|
Ik lees iets anders als jij blijkbaar.
Citaat:
Mobile Smart Grid: het netwerk dat meedenkt
Om elektrisch autorijden zo eenvoudig mogelijk te maken, werkt Enexis aan het Mobile Smart Grid, een netwerk van oplaadpunten waarmee auto’s op elke gewenste plek stroom kunnen ‘tanken’. Door slimme ICT toepassingen kan het huidige netwerk de extra stroomvraag beter aan. Tegelijk worden er oplossingen ontwikkeld die ervoor zorgen dat het elektrisch opladen, en in de toekomst ook het afrekenen, eenvoudig en automatisch verloopt.
De voordelen van het Mobile Smart Grid op een rij:
Maximale benutting van zonne- en windenergie
De accu’s in de auto’s zorgen voor extra opslagcapaciteit van energie.
Ideaal voor het bewaren van duurzame energie, waarvoor eerder geen opslagmogelijkheid was.
Intelligent laden van de auto/accu met groene stroom
De (auto-)eigenaar voert straks in hoeveel energie hij wil hebben, wanneer en voor welk tarief. Het Mobile Smart Grid haalt deze gegevens op, zorgt ervoor dat de accu wordt opgeladen en brengt de energie in rekening.
|
En de techniek zit nog in een testfaze:
Citaat:
Het concept ‘slimme meters’ dat in Leest en Hombeek wordt uitgetest, steunt op betrouwbare datacommunicatie via de laagspanningskabels. In het jargon noemt men dat Power Line Communication (PLC). De ingenieurs van Eandis hebben – als eerste in Europa – deze communicatie op punt gezet door de ruis, die onvermijdelijk op laagspanningskabels aanwezig is, weg te filteren.
Tijdens de jaarvergadering werden de eerste gunstige resultaten overlopen.
Als het opzet in beide Mechelse deelgemeenten positief wordt geëvalueerd, dan volgt nog een tweede project met 40 000 meters. Pas als de resultaten van deze proefprojecten positief zijn, kan in 2014 een verdere uitrol in de rest van Vlaanderen volgen.
|
De zin/onzin of rendement van windenergie en zeker zonneenergie is een andere discussie... daar volg ik je wel.
Ik zie meer toekomst in biogas, toch voor onze streken.