Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2004, 16:25   #10
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Mag ik ook eens vragen onder hoeveel mensen deze steekproef is afgenomen? En ook waar in Limburg die mensen wonen?
Dat staat niet in het artikel, maar die peilingen van HBvL zijn nogal fel gevolgd.
Alle verhoudingen in acht genomen is het aantal deelnemers zeker niet minder representatief dan die peilingen van de grote kranten.
Het enige dat speciaal hierbij is dat het initiatief voor het bellen bij de beller zelf ligt.
Moesten er veel VB en NVA aanhangers bestaan, dan zouden die wel bellen om zoals hier op dit forum een overmacht van één standpunt te bewerkstelligen.

Ik kan alleen zeggen dat ik heel veel mensen ken en dat een overgrote meerderheid zich wel enigzins met de huidige federalisatie kan vinden (omdat kultuur en onderwijs evnals een paar andere dingen best naar taalgemeenschap opgedeeld worden) maar dat Vlaamse onafhankelijkheid zeker niet op prijs gesteld wordt.
Nu jullie geloven wat jullie willen, maar HBvL is wel de grootste en meestgelezen regionale krant hier te lande.

Het is ook een feit dat buiten op een paar opgeklopte "hotspots" na (waar van beide gemeenschappen heethoofden de schuld zijn) de mensen aan de taalgrens het best met mekaar kunnen vinden, omdat reeds eeuwen lang de landelijke dorpen op mekaar aangewezen zijn en goed opschieten.
En de Euuregiosteden zijn voor ons hier nauwer aan het hart dan Antwerpen, Gent of Brugge, om maar die te noemen... ook Brussel is voor ons een noodzakelijk kwaad... De verhouding 30 % pro en 70 % tegen dat communautair Vlaams-Waals gedoe lijkt me zeer realistisch.