Iemand die zichzelf lazarus zuipt weet dat op voorhand en die stapt dan ook niet meer in zijn auto om te rijden. Wie dat wel doet heeft geen greintje verantwoordelijkheidsgevoel of zelfdiscipline.
Ooit heb ik mezelf een keer betrapt aan dronken rijden en ondanks dat ik tijdens een alcohol controle van 30 minunten ontsnapt ben -op zich een te gek verhaal- zijn mijn ogen toch opengegaan. Sinds dan zorg ik steeds dat ik een "bob" heb om mij veilig thuis te kunnen afzetten of ik slaap denoods me roes eerst uit in de wagen of op hotel alvorens ik ermee rij.
Je moet zelf maar eens een kind of andere naasten hebben die door zo'n idioot vroegtijdig uit het leven weggerukt worden. Je wenst dan ook dat deze zijn straf niet ontloopt. Het enige dat in het voordeel van de dader dan kan spreken is dat hij er ook met moet leven en elk normaal sociaal persoon met bovenstaande besef zal dan ook zulks nooit meer willen herhalen want tenslotte je moet ook beseffen dat met zoiets leven op zich al een straf is en een les die je nooit meer vergeet.
Uiteraard personen die nog zelfs geen gemeende spijt kunnen betuigen en/of niet een eerste keer dronken iemand dood of kreupel rijden tja die zal niet genezen en moet dan maar naar gelang gestraft worden lijkt me.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
|