Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2010, 20:42   #162
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen , ik herhaal mezelf niet,
Naast jezelf herhalen is gebrek aan samenhang in jouw bijdrage in deze topic ook opvallend. Er is geen nood aan een herhaling want je was van mening dat een bepaald begrip niet 'anders' gehanteerd kan worden, en toen moest ik erop wijzen dat het begrip van "dictatuur" of "gelijkheid" niet referentiekadervij is. Gelijkheid van man en vrouw is NIET wettelijk vastgesteld hetgeen je je inbeeldt, er wordt via de wet getracht om wat er als "gelijkheid" wordt gezien in de maatschappij te bevorderen.

De toepassing van die wet is nog iets anders, die verandert en die kan altijd anders toegepast worden, en wat verschillende partijen en verenigingen nastreven, is ook verschillend. Er beweren dat de begrippen niet anders beleefd kunnen worden is arrogantie en onwetendheid.

Je herhaalt jezelf met "Mu7ammed is eeuwen later gekomen". Mu7ammed is niet de stichter van de islam, je mag natuurlijk dat (bij)geloven, maar Mu7ammed is niet de oprichter van de islam. De islam is geen merknaam of titel, de islam is Arabisch voor "verantwoord vrijwillig zich onderwerpen aan de God de Schepper". Jezus was ook geen stichter van de islam in zijn tijd.

"Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen." (Matteüs 5:17)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik heb echt geen nood aan uw dawa, maar de geschiedenis laat zich natuurlijk niet ombuigen , omdat u dit graag wilt. Islam heeft zichzelf met geweld verspreid, en uiteraard gebruikte ook Mohammed geweld, gebruikelijk voor krijgsheren in de zevende eeuw.
En wat wil je met dit herhalend liedje zeggen of bereiken in de context van deze discussie?

Je kan in ieder geval de discussie over jouw "gelijkheid" van man en vrouw niet ontwijken. Ik herhaal:
Je kunt kiezen uit welk perspectief je "gelijkheid van man en vrouw" graag wilt behandelen: Bijbels (historische joods-christelijke traditie) of een van de positivistische religies/levensbeschouwingen of het islamitische politiek-filosofische project van Averroes en andere Andalusische filosofen waarop in Europa (door denkers van renaissance en nadien) verder werd gebouwd, ..
porpo is offline   Met citaat antwoorden