17 juni 2010, 17:52
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijltjetweety
Kijk, de regering wil al jaren vrachtverkeer op de trein krijgen.
Een paar jaar terug liet de sncf (Frans spoor) de prijs stijgen om over hun net te mogen rijden, (prijzen voor buitenlandse maatschappijen), daardoor o.m. werd de trein van Pamplona naar Brussel (Vorst) afgeschaft wegens te duur.
De onderdelen voor VW, nu AUDI komen met de vrachtwagens, dat is goedkoper.
Conclusie, schaf de speciale tarieven voor vrachtvervoer af aan de pomp, een groot deel van je prijs daar gaat toch al naar de staat en het vrachtvervoer via de weg is, zelfs met een spoor nabij nog steeds goedkoper.
Zelfde geld voor de mazout, de trein uit Antwerpen kan vanuit Antwerpen Noord een ketelwagen meebrengen naar Brussel om de diesels te bevoorraden, maar dat gebeurt nu oo, al 2 jaar niet meer, de vrachtwagen is goedkoper, dus er word geleverd via de weg, niet via de eigen sporen.
Raar toch.
|
Dat is onecologisch en ook zeer oneconomisch. Het verkeer zelf met al z'n onderhoud en de files uiteraard zorgen in mijn ogen voor veel economische schade. Mijn gedacht: het spoor heeft veel te veel ingezet op personenvervoer om de statistieken aan te dikken de laatste tien jaar. Maar dat heeft volgens mij het vrachtvervoer zwaar in de steek gelaten. Het zwaartepunt van personen en vracht weer wat meer omdraaien zou niet slecht zijn.
 Steben is nen goeie kerel 
|
 leve de manmanman club
Laatst gewijzigd door Steben : 17 juni 2010 om 17:53.
|
|
|