Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door jimmyl
Schattingen over onze economie geven aan dat +/- 20 a 30% van onze economie in het zwart is. Indien al deze activiteiten zouden wit gemaakt worden dan zou de belastingdruk van de huidige 55% snel dalen tot ongekende laagtes voor ons land. Vandaar dat ik pleit voor de aanpak van het zwartwerk en dan vooral van werkgeverskant uit. Als iedereen ineens zou overschakelen dan zou de loonlast enorm kunnen verminderd worden. Want is een vicieuze cirkel. Veel zwartwerk => hoge loonlast => veel zwartwerk.
groeten,
jimmyl
|
Ik vind deze analyse vrij kortzichtig en weinig genuanceerd. De rechtstreekse oorzaak van het vele zwartwerk zit hem bij de enorme belastingen die er op alles en nog wat gehoffen worden. Ik citeer hierbij graag: Als de belastingen dalen, zullen de inkomsten van de staat stijgen. Dat staat buiten kijf: voor weinig belastinggeld is sjoemelen zinloos; voor het huidige systeem kan er enkel profijt meegedaan worden. Het is trouwens ook erg dat 65+'ers die willen werken, meestal niet zover komen omwille van ons ronduit idioot belastingsstelsel.