Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2010, 07:49   #91
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Duitsland heeft in de eerste wedstrijd veel indruk gemaakt. Het blijft afwachten of ze hun gecreëerde verwachtingen tegen Servië kunnen waarmaken. Niet ruim, denk ik, maar ze winnen wel van Servië.
De VSA zijn beter dan de meesten denken. De door ons gekende verdediger Oguchi Onyewu is van grote klasse. Zege voor de VSA derhalve.
Engeland wint van Algerije. Engeland heeft een beetje het probleem van Frankrijk, sterren maar ook onbegrijpelijk zwakke plekken. Wright-Phillips is de Engelse Govou, raakt geen bal goed. Engelsen zijn echter meer bereid te strijden dan Fransen.
Duitsland presteerde ruim onder de verwachtingen. De ploeg had pech met de uitsluiting van Klose.
Amerika was sterk. Terugkomen van een 2-0 achterstand zie ik weinig teams doen. Eigenlijk hadden ze moeten winnen wegens het onterecht afgekeurde doelpunt.
Engeland toonde aan dat het Frankrijk in het klein is. Sterren, maar geen idee hoe je als team moet spelen. Ik kan er meer noemen, maar vooral de reus Heskey was een aanfluiting voor voetbal op niveau.

Vandaag
Nederland - Japan
Ghana - Australië
Kameroen - Denemarken

Als supporter van Nederland hoop ik dat Van Marwijk niet te lang wacht met het inbrengen van Elia, anders wordt het niks met de Nederlandse aanval. Als voorspelling geef ik Nederland toch het voordeel van de twijfel: zege dus.
Ghana en Australië spelen gelijk. Ghana kan niet scoren, tenzij uit een strafschop, en Australië is als team te zwak.
De strijd tussen Kameroen en Denemarken vind ik moeilijk in te schatten. De Kameroeners zijn atletisch sterk, maar missen tactisch vernuft. De Denen zijn slim, maar voetbaltechnisch vooral beperkt. Ik gok dat de slimheid wint: Denemarken.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden