Discussie
:
De Staat staat ons in de weg! Weg met de Staat!
Los bericht bekijken
19 juni 2010, 12:16
#
3
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
vavli
En wie gaat onderwijs voor iedereen organiseren?
Dat kan wel geregeld worden.
Dit is ook een inleiding om wat verder na te denken.
Dit empirische werk over coöperatief en 'privaat' onderwijs in de IR is ook boeiend.
En je kan altijd ten rade gaan hoe ze kwalitatief onderwijs in de derde wereld leveren.
Dus ik denk niet dat je echt 'de staat' daarvoor nodig hebt, om eerlijk te zijn.
Citaat:
Wie gaat voor openbaar vervoer en alle andere vormen van dienstverlening zorgen ?
Je zou kunnen kijken hoe in het verleden 'niet-staat' actoren dat hebben aangepakt.
De beschrijving van de mutual aid organisaties van vroeger kan daarbij zeker als inspiratie dienen.
Vergeet niet: voor de opkomst van de welvaarts-, oorlog en regulerende staat; de 'non-profit' sector redelijk groot was in het regelen van die zaken.
Citaat:
Wie gaat voorkomen dat criminelen of een psychopaat mijn huis binnendringt?
De groeiende terugkeer van private veiligheid kan je natuurlijk eens bekijken en, samen met de Kameraden, op die wagon springen.
En als ze in 'the west frontier' redelijke mechanismen hadden, dan zal het toch in een veel rijkere samenleving ook wel lukken, zeker?
En vergeet niet; het feit dat de overheid het 'politiewerk' op zich neemt
is recenter dan dat de overheid 'arme zorg' op zich neemt
.
Citaat:
Wie gaat ervoor zorgen dat de zwakkeren beschermt worden tegen totale willekeur en uitbuiting ?
Ge gaat me toch niet zeggen dat je daar zelf geen antwoord op kan vinden, zeker?
[IMG]Men krijgt daar zelfs nobelprijzen voor; maar je moet het willen zien, denk ik.[/IMG]
Enfin; er zijn dus wel niet-staat alternatieven, denk ik dan. Jij niet?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey
Bekijk openbaar profiel
Bezoek AdrianHealey's webpagina!
Zoek meer berichten van AdrianHealey