Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Moeilijk, Sue, als racisme discriminatie is op basis van ras en/of geslacht, dan hangt de katholieke kerk, want die weigert vrouwen tot bepaalde ambten. Idem dito voor de islam.
|
Discriminatie op basis van geslacht is seksisme, dorus.
Citaat:
Conclusie: racisme is er altijd geweest en zal er altijd zijn, maar naargelang wie aan de macht is wordt het begrip racisme anders ingevuld.
|
Een conclusie getrokken uit een stelling die niets met racisme te maken heeft en zelfs helemaal geen enkele grond heeft in de stelling die je hierboven aanhaalt.
De betekenis van racisme staat in de woordenboek en heeft niets met 1 of andere politieke invulling te maken. Dat laatste is een verwarring die het VB de wereld wil insturen.
Op die manier kan ik veel termen doen vervagen hoor. Tja, zijn we wel zeker of de betekenis van "grasmaaier" wel voldoet aan onze ideologische visie?
De betekenis van racisme is toch zeer duidelijk :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uit de Van Dale
[size=6]ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie[/size]
|
Daar is dus helemaal niets vaags of politiek gemotiveerd aan. Of ga je beweren dat elke woordenboek in de wereld deel uitmaakt van een links complot???
PS : telkens als er nu nog een Vlaams Blokkers durft deze term te vervagen zal ik deze betekenis opnieuw pasten... dat is beloofd! 
|
dit is zo voor beide ,nietwaar?( ik bedoel zowel vlaams blokkers als allochtonen die ons benadelen)of toch niet?of gaat u dit alleen posten als het u goed uitkomt?
Of is iemand die autochtonen beledigd of bedreigd of aanvalt dan volgens u geen racist?
Of iemand die mensen van een bepaalde strekking beledigd of op zijn plaats zet ,wat is dat dan?
IK zit niet in het ene kamp nog in het uwe,want wat u anderen verwijt bent u zelf,zo extreem als de pest!