Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2010, 11:29   #1
Zantiax
Schepen

Standaard Sta je ervoor open om je geloof te veranderen?

Beste mensen,

op verscheidene sites staan forums vol discussies ivm godsdienst. De ene is 100% zeker dat de Islam de enige ware godsdienst is, de andere is zeker dat de TeNaK gevolgd moet worden en nog anderen denken dat de Bijbel het Christendom gevolgd moet worden.

Ik heb wel één ding gemerkt dat overal hetzelfde is: er is nog geen enkele godsdienstige geweest die bereid was van godsdienst te veranderen. Wanneer een argument wordt aangehaald hebben ze hun antwoord onmiddelijk klaar.

Zelf ben ik atheïst. Moest iemand een redelijk argument kunnen aanhalen om te bewijzen dat zijn/haar godsdienst een echte God dient, dan zou ik die godsdienst beginnen volgen. Tot nu toe is niemand dat gelukt.

Het is mij echter ook nog niet gelukt om een godsdienstig persoon over te halen dat er geen god is.

Dus vraag ik jullie wat ik al zo lang zou willen weten: zijn jullie bereid eens goed na te denken, en niet argumenten zoeken waarom God wél bestaat, maar net waarom hij n�*et zou bestaan, en eventueel ongelovig te worden.

En terwijl ik dit schrijf besef ik eigenlijk al dat het nutteloos is, want ik weet al welke reacties ik ga krijgen. Jullie zullen zeggen dat jullie bereid zouden zijn om te veranderen, maar 100% zeker zijn dat je juist bent.
Probeer eens 1 dag als een atheïst te denken, denk desnoods 's avonds in bed eens na of de mogelijkheid echt niet bestaat dat er geen God is. Ten slotte heb je nooit énig bewijs gekregen. Je bent simpelweg gaan geloven wat anderen je in de mond gelepeld hebben.

Maar ik zal nu zwijgen en het woord aan jullie laten. Zou je bereid zijn om te veranderen?
Zantiax is offline   Met citaat antwoorden