Los bericht bekijken
Oud 21 juni 2010, 23:39   #27
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Als je dan toch de behoefte voelt om te schieten schiet dan op de mens.
Zo gek wil ik niet zijn. Dat zou de grootste vergissing zijn die een denkend mens tegenwoordig kan maken.

Ik schiet vooral niet op de mens, en vooral wel op het volstrekt bizarre, unieke, a-historische consumptie-patroon dat werd ontwikkeld in een zeer vreemde, a-typische cultuur, namelijk die van het Angelsaksisch Protestantse Kapitalisme.

Ik schiet alleen daar op.

Want ALLE culturen en samenlevingen op de planeet, hebben ALTIJD, en OVERAL een expliciet NIET-KAPITALISTISCHE en NIET-WAANCONSUMERENDE structuur gehad.

De mens is de regel. De Amerikaanse Angelsaks -- als je die nog menselijk kan noemen -- is de uitzondering.

Laten we allemaal schieten op het systeem. En niet op de mens.

Want anders gooien we 1 miljoen jaar menselijke beschaving weg, en kapituleren we voor een systeem dat ocharme 200 jaar bestaat en dat allesbehalve onafwendbaar of noodzakelijk is.

Ik laat mij niet doen door een volstrekt onnatuurlijk, onmenselijk (want eerder dierlijk), en compleet psychotisch systeem dat het overconsumerende kapitalisme toch is.

We moeten ons toch niet neerleggen bij waanzin? We moeten waanzin bestrijden. Want wij zijn mensen hé. Geen gekken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Want de mens heeft het blijkbaar in zijn genen gebakken zitten dat hij materieel vooruit wil.
Klinkklare onzin.

Ge wist hier zomaar even 1 miljoen jaar menselijke beschaving uit, en tienduizenden maatschappijmodellen, ten voordele van één slechts 200 jaar oud, belachelijk systeem.

Waarom doet ge zoiets vreemds?
C2C is offline   Met citaat antwoorden