Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2004, 19:17   #16
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees ervoor dat dit soort samenwerkingsverband minder gaat wegen dan de som van de delen. Ik geef enkele redenen.

- De Nederlandstalige kiezer heeft al in Antwerpen gezien wat een monstercoalitie oplevert aan problemen.
- De Nederlandstalige kiezer kan zich niet zomaar vinden in sommige delen van die coalitie en moet dan maar een alternatief zoeken.
- De Nederlandstalige kiezer wéét dat het kantje-boortje is met de BLOKeringsminderheid in Brussel.
- De Nederlandstalige kiezer heeft géén verbetering gezien betreffende het gebruik van Nederlands in ziekenhuizen en administratie met de huidige deelregering, integendeel. En zo zijn er nog kleine frustraties.
- De Nederlandstalige kiezer weet dat hij deze keer de Franstaligen een hak kan zetten.
- De Nederlandstalige kiezer vindt, gezien hij in Brussel ook de toestanden vn het FDF en de moslimgemeenschap kent, de veroordeling van het VB hetzij te grof, hetzij onredelijk omdat anderen (nog) niet veroordeeld zijn.

In het Brussels gewest kan het mij persoonlijk niet schelen wat de uitslag is, maar ik zie hier een boel problemen afkomen zoals een onbestuurbaar land omwille van een onbestuurbare regio.