Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
wat is er eigenlijk zo verkeerd om NIET gewonnen te zijn voor het multiculturele maatschappijmodel ? Is het verkeerd om een eigen visie te hebben op hoe de maatschappij er moet uitzien, ook indien die visie een behoud voorstaat van de maatschappelijke samenstelling zoals die al eeuwen gehandhaafd werd, én die perfect werkzaam bleek te zijn ? Of is het enkel verkeerd indien die visie niet strookt met die van de "progressieve" minderheid in Vlaanderen ? 
|
Beste,
Allereerst is er volgens mij een duidelijk vesrchil tussen "NIET gewonnen zijn voor het multiculturele maatschappijmodel" en er TEGEN zijn. U wijst het duidelijk af.
|
Er is zelfs nóg meer dan dat. Ik ben selectief tegen. Met aziaten heb ik hoegenaamd geen probleem, bijvoorbeeld. Om de een of andere reden slagen indiers, turken, ... er zeer behoorlijk in om de culturele kloof te overbruggen. Ik zou niet weten wat ik daar tegen kan hebben.
Ik heb echter wel een probleem met het maghrebijnse volkje. In de lespraktijk is het verschil tussen beide groepen bijzonder goed voelbaar. Maar dat moet je eerst ervaren voor je het gelooft, vrees ik...
Maar allez. Dan nog : wat zou er uberhaupt zo verkeerd zijn aan "tegen de multiculturele maatschappij zijn" ? Is dat nu plots een misdaad ? Ik zou er me alvast niet voor schamen, zelfs indien ik tegen élke vorm van multikul was.
Citaat:
Ten tweede gaat het over een realiteit, en niet over "een model dat opgedrongen zou zijn" of weet ik veel wat. Het is dus niet alsof alles in een handomdraai kan veranderd worden.
|
Inderdaad, maar het kan op meerdere manieren bijgestuurd worden. Gaande van een uiterst laks "laat-maar-komen-beleid" tot een immigratiestop, gevolgd door een gecontroleerde immigratie ter ondersteuning van de economie. Ik ben veeleer gewonnen voor de tweede optie.
Citaat:
Dan vraag ik mij ook nog af waar u geschiedenis hebt gestudeerd, want u impliceert dat er in de vorige eeuwen geen immigratie of multiculturaliteit bestond.
|
Waar schreef ik dat er vroeger géén migratie was ? Ik schreef : " ... een behoud voorstaat van de maatschappelijke samenstelling zoals die al eeuwen gehandhaafd werd, én die perfect werkzaam bleek te zijn" wat de (zeer geringe, maar inderdaad beperkt aanwezige) migratie wel degelijk omvat.
Migratie is inderdaad van alle tijden. Massale regularisaties zijn dat echter niet, evenmin als georkestreerde schijnhuwelijken, gezinsherenigingen en meer van die achterpoortjes-manoeuvres.
In het huidige klimaat, waarin het ongelovige westen meer en meer de natuurlijke erfvijand van het islamitisch fundamentalisme dreigt te worden, lijkt het me niet verstandig het paard van Troje binnen te slepen. Ik weet niet hoe u dat ziet, maar ik prefereer een toekomst met zo weinig mogelijk vermijdbare risico's voor mijn kinderen.