Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert
Zie mijn voorbeelden. Iemand in mijn familie geeft les en de arme ouders die schoolrekeningen niet (kunnen) betalen, gaan wel op reis, hebben Playstation en andere dure prularia. Zie ook mijn andere voorbeelden in vorige post, bedelaars op straat die roken of een hond die naast hen zit onderhouden bvb. Wijselijk omspringen met je geld, het kan lonen.
|
Wat die bedelaars betreft : ben je echt zo dom om te denken dat die een hond gekocht hebben ?

Die honden, dat zijn de dieren die de mensen jaarlijks op straat gooien als ze op vakantie vertrekken. De bedelaars vangen die op, en zorgen ervoor. Veel mensen geven trouwens enkel geld " voor de hond " , met de bedelaars zitten ze eigenlijk niets in. En dat die daklozen een sigaret roken maakt je ook al weer jaloers en verontwaardigd ? Die kopen trouwens die sigaretten niet altijd. Dikwijls vragen ze die aan voorbijgangers.
Mensen zoals jij zouden eens een paar maandjes gedwongen op straat moeten leven, om het af te leren domme praat te vertellen. Niet weten wanneer je volgende warme maaltijd is, waar je vannacht zult slapen, of je deze nacht geen pak rammel gaat krijgen, van andere daklozen, jongeren die zich vervelen, slechtgeluimde politieagenten, met één oog open op uw kartonnen doos liggen, om op tijd wakker te worden als iemand je schamele bezittingen wilt stelen, of wie weet, je wil verkrachten, niet eens weten waar je moet gaan scheiten zonder dat iemand u ziet, want je bent te vuil om in een café binnen te kunnen gaan, of je hebt geen geld om daar iets te drinken...