Discussie: Privacy vs camera's
Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2010, 07:37   #454
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je moet niet overdrijven hé.
Laten we zeggen binnen de groep Delhaize wordt u profiel gemaakt
Wat ik bvb in de colruyt meestal doe is het kaartje vragen van de buur, want ik ben gewoonlijk mijn kaartje vergeten. Dus mijn profiel is nogal leeg, en die kerel zal dan straks reclame krijgen van dingen die hij niet wil.

Die directmarketing gegevens worden niet verkocht, waarom zou de colruyt zijng egegevens gaan verkopen aan de concurrentie... Idemdito van de Delhaize, waarom zouden ze uw gegevens verkopen aan de concurrentie.

Ik kan mij wel inbeelden in een moderne winkel dat wanneer je voor een rek staat met reclame van koffie die je graag drinkt, dat er opeens op het scherm een reclame verschijnt, omdat jij zo'n trouwe drinker bent, mag jij vandaag 10+2 hebben van de fabrikant... Waarom niet ? De volgende krijgt gewoon die conditie niet te zien.

Nu wat ze WEL doen met die gegevens: is uw PRIJSGEVOELIGHEID testen.
Ze weten perfect of het zin heeft om de patatten 10% goedkoper te zetten of niet... En ze gebruiken inderdaad de gegevens om u MAXIMUM te doen betalen.
Als ze u maximum willen doen betalen dan halen ze alle kortingen van alle producten af.
Alsof prijsafspraken nooit gebeurt zijn e.
illwill is offline   Met citaat antwoorden