29 juni 2010, 10:16
|
|
|
Parlementslid
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar
Ik heb al een tijdje in de gaten dat er heel wat N-VA-ers gewoon partijlid zijn, op de verkiezingslijsten lijsten staan, maar eigenlijk helemaal geen Vlaams-nationalisten zijn...
Of soms zelfs niet eens Vlaamsgezind...Omdat ze om andere redenen in die partij zitten en nooit Vlaams-denkend geweest zijn maar al generaties "gebelgd"...
|
Zoals? Buiten bovenstaand voorbeeld?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar
(Gebelgd; Vlamingen die geïndoctrineerd zijn tot Belg; zij die zich meestal spontaan Belg noemen, er hangt nog een B aan hun wagen, ze spreken over de Belgische kust en Gent is een Belgische stad, Ambiorix was een oude Belg en alle Nederlanders zijn Ollanders)
|
- zij die zich meestal spontaan Belg noemen: confederale Belg?
- er hangt nog een B aan hun wagen: Is dit niet verplicht? En dan dan nog, als ik er een had, zou ik ook niet meteen moeite doen om een belachelijke 'B' te vervangen
- ze spreken over de Belgische kust en Gent is een Belgische stad : Het �*s dan ook nog steeds de Belgische kust en Gent nog steeds een Belgische stad
- Ambiorix was een oude Belg en alle Nederlanders zijn Ollanders: Ambiorix was een Eburoon en wordt inderdaad vaak verward met de leider van de Belgen ()een stam die al héél lang voor België bestond.
En een beetje taalkundige concurrentie met Ollanders is nog altijd niet anti-Vlaams!
|