Dit expliciet posten gaat tegen mijn aard in, vermits Anke als juriste , Vb'er en Antwerpse maar al te goed zal weten waarover het gaat...
uit het arrest te gent (waar het blok recentelijk veroordeeld werd voor aanzetten tot vreemdelingenhaat ; zal ik er maar bijzetten, anders welk arrest ?

)
onder de titel "Burgemeester Leona Detiège: Vreemdelingen eerst!": uit het blad : antwerps nieuws.
"… Mohamed, flik: bangelijk! … Merkwaardig toch, dat net de vertegenwoordigers van de bevolkingsgroep met de hoogste criminaliteitsgraad van Antwerpen perse politieagent moet worden. Wellicht krijgen alle brandstichters binnenkort een uitnodiging om brandweerman te worden? En alle pedofielen een betrekking in het stadsonderwijs? Eén ding is zeker: als Mohammed ook 'flik' wordt, zal er meer dan één Antwerpenaar terecht een 'bangelijk' gevoel hebben… Ali en Yousouf: stadsambtenaren? … Mohamed moet niet enkel de politie infiltreren, hij moet ook nog burgemeester kunnen worden. … Terwijl er in deze stad meer dan 22.000 Vlaamse werklozen zijn wil de Antwerpse burgemeester dus het werk geven aan … vreemdelingen."
becommentariëring door het Hof:
Dit uittreksel wijst er op hoe de problematiek van het al dan niet aanvaarden van vreemdelingen binnen het politiekorps op een voor de vreemdelingen bijzonder hatelijke wijze wordt aangekaart. De criminaliteit wordt gelinkt aan voornamen zoals "Mohamed", "Ali" en "Yousouf". Dergelijke aanwerving wordt voorts gelijkgesteld met de aanwerving van "brandstichters" bij de brandweer en van "pedofielen" in het onderwijs. Iedere Antwerpenaar dient ook een "bangelijk" gevoel te hebben de dag dat "Mohammed" politieman wordt.
ZO DUIDELIJK ? en dit is niet één of andere kwiet van de lagere echelons die een dissedente mening uit, maar een VB publicatie
dus nogmaals herhaal ik mijn vraag :
POLITIEAGENTEN van marokkaanse origine worden in een VB pamflet vergeleken met pedofielen in het onderwijs...
nochtans blijkt een marokkaanse jongeman van de derde generatie die zich zodanig geIntegreerd heeft dat hij niet alleen de waarden en de normen respecteert, maar ze zelfs wil laten toepassen en toekijkt op de naleving ervan perfect aangepast ! zelfs meer: een verregaande integratie zelfs een assimilatie... Datgene wat men wil bekomen bij het blok
Maar dat doet er blijkbaar niet toe ... vanwaar deze bijzonder laaghartige vergelijking?
zou u het normaal vinden dat een politieke partij blonde jongedames die in de politiek (willen) gaan vergelijkt met bijv een een hoer in een klooster ? (Indien niet, waarom kan een soortgelijke vergelijking dan wel voor deze geassimileerde allochtoon ?)
en het nadien minimaliserend afdoen als : het was iets "te scherp" geformuleerd...