Los bericht bekijken
Oud 30 juni 2010, 11:30   #2
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Atheïsme is naar mijn mening een schadelijke religie. Ik geloof zelf ook niet in God, maar het is niet zo dat ik vanuit principieel ongeloof stel dat God niet bestaat.

Atheïsten geloven niet alleen niet in God, ze vervangen God met de wetenschap en 'geloven' dat er niet meer is dan met de wetenschap te verklaren is.
Fout op zoveel verschillende fronten:
- Atheisten vervangen god niet door wetenschap. Een visie op wetenschap (welke dan ook) heeft met atheisme niks van doen.
- Atheisten "geloven" per definitie niks. Ook geen wetenschap.
- Atheisten zullen nooit beweren dat er niks meer is dan de wetenschap kan verklaren. Dat zou dom zijn. En betekenen dat "de wetenschap" passé is.

Het is waar dat wetenschap tot atheisme leidt, maar dat is andersom absoluut niet zo.

Citaat:
En dat leidt logischerwijs tot destructie want het leven streeft naar meer dan wat er reeds is en als het zou zijn zoals het is (wetenschappelijk verklaarbaar) dan was er geen reden om te bestaan.
Leven streeft niet. Niet naar meer, niet naar minder.
Tiens? Is er een reden om te bestaan? En is er een reden nodig?

Citaat:
Je ziet in de atheïsme propaganda dan ook terug dat Atheïsten de overtuiging hebben dat het leven geen betekenis heeft en dat je daarom maar beter "kan genieten van het leven zolang je er bent":

http://www.nd.nl/artikelen/2009/maar...ngs-snelweg-a4

Atheïsten hebben geen reden om morgen te willen bereiken en korte termijn persoonlijk gewin is voor hun het hoogste belang. ("een goed leven hebben" etc.) Dat ze bij een grote langdurige ramp collectief zelfmoord zouden plegen zoals in veel sekten acht ik daarom niet uitgesloten..
De absurde aannames in deze stellingen komen in aanmerking voor het Guiness book of records.
Atheisten geen reden om morgen te willen bereiken? Denk je dat ik morgen graag dood zou zijn?
Korte termijn? Denk je dat atheisten niet het beste willen voor hun kinderen en kleinkinderen?
Persoonlijk gewin? Waar haal je dat? Denk je dat er geen altruistische atheisten bestaan?
Collectieve zelfmoord bij een langdurige ramp? Hou je even bij de feiten. Sekten deden dat al, atheisten nog nooit.

Citaat:
Er is voor atheïsten geen echte reden om te vechten, alles is er maar bij toeval en de natuur is "wreed"..
Waarom zouden wij geen reden hebben om te vechten? Ik kan u verzekeren dat als ik dreig te verdrinken ik uit alle macht zal zwemmen.

Citaat:
De reden dat het atheïsme zo machtig is geworden is omdat er grote partijen zijn die veel baat hebben bij een 'ethiekloze' overtuiging waarin profiteren voor persoonlijke gewin het hoogste doel is.
Atheisme is niet machtig. Verre van. Het aantal atheisten groeit gewoon doordat het onderwijs verbetert.
Atheisme is ethiekloos net zoals de supermarkt of de sportclub ethiekloos is. Dat betekent niet dat mensen die naar de supermarkt of sportclub gaan niet over ethiek beschikken. Alleen dat ze die ergens anders vandaan krijgen.

Citaat:
Wat is jullie mening over atheïsme? Bent u overtuigd Atheïst en zo ja: gelooft u echt dat alles in het universum er door toeval zou zijn?
Ik ben, net als jij als atheist geboren. Mijn hoofd werd even gevuld met die sprookjes, maar zodra ik de leeftijd van sprookjes ontgroeid was, verdween dat ook terug. Gelukkig.

En dan een antwoord op uw vraag: Ja, alles wat er is, is puur van toeval afhankelijk. Het plezante is, dat ik dat niet moet geloven, dat we dat zelfs kunnen bewijzen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 30 juni 2010 om 11:36.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden