Los bericht bekijken
Oud 30 juni 2010, 11:47   #7
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Fout op zoveel verschillende fronten:
- Atheisten vervangen god niet door wetenschap. Een visie op wetenschap (welke dan ook) heeft met atheisme niks van doen.
- Atheisten "geloven" per definitie niks. Ook geen wetenschap.
- Atheisten zullen nooit beweren dat er niks meer is dan de wetenschap kan verklaren. Dat zou dom zijn. En betekenen dat "de wetenschap" passé is.

Het is waar dat wetenschap tot atheisme leidt, maar dat is andersom absoluut niet zo.
Heeft u het logo van het Amerikaanse Atheïsme broederschap wel eens gezien?

Citaat:
The use of the atomic symbol flowed from their belief that human progress can best be achieved through the scientific method and rational, open inquiry.
http://www.atheists.org/

De reden dat ik deze overtuiging schadelijk acht is dus omdat het fysieke (het wetenschappelijk verklaarbare) niet aan de basis kan staan van zichzelf. Wat atheïsten eigenlijk nastreven is het dienen van 'voorzienbare belangen' (zich blind laten leiden door de God Wetenschap) en dan werk je logischerwijs de verkeerde kant op en maakt als het ware een steen.

Begrijpt u nu wat ik bedoel? U neemt het begrip atheïsme naar mijns inziens veel te breed: atheïsme is de ontkenning van God vanuit principiële overtuiging met daaruit voortvloeiende motivaties.

Citaat:
Leven streeft niet. Niet naar meer, niet naar minder.
Tiens? Is er een reden om te bestaan? En is er een reden nodig?
Wel, als er geen reden was om er te zijn waarom bent u er dan? Gelooft u echt dat het toeval is?

Citaat:
Atheisten geen reden om morgen te willen bereiken? Denk je dat ik morgen graag dood zou zijn?
Het gaat meer om de diepere reden waarom: natuurlijk wilt u er zijn door de miljoenen jaren evolutie die heeft gezorgd voor een cohesief proces dat u zal doordrijven ondanks het mogelijke geloof dat er geen reden voor is.

U zal naar morgen willen komen, omdat u geen 'pijn' wil. Maar waarom zou u tot het bittere eind vechten om morgen BETER wakker te worden als u ook gewoon lekker kunt 'genieten' van wat u al heeft? Begrijpt u?

Citaat:
Collectieve zelfmoord bij een langdurige ramp? Hou je even bij de feiten. Sekten deden dat al, atheisten nog nooit.
Wel, als een atheïst geen familie meer heeft en zelf in een toestand verkeert waarin het leven ondraaglijk is? Waarom zou hij dan nog doorgaan?

Citaat:
Waarom zouden wij geen reden hebben om te vechten? Ik kan u verzekeren dat als ik dreig te verdrinken ik uit alle macht zal zwemmen.
Zie twee berichten terug.

Citaat:
En dan een antwoord op uw vraag: Ja, alles wat er is, is puur van toeval afhankelijk. Het plezante is, dat ik dat niet moet geloven, dat we dat zelfs kunnen bewijzen.
En hoe heeft men dat dan kunnen bewijzen?

https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven)

Laatst gewijzigd door ArjanD : 30 juni 2010 om 11:51.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden