Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO
Ik blijf uiteraard bij mijn eerste stelling : openbaar is openbaar.
Tja, dat is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat je nog altijd niet doorhebt waar het over gaat. Je verwart "privacy" met "privaat". Dat laatste is inderdaad het tegengestelde van "openbaar". Privacy heeft niets met "openbaar" of "privaat" te maken
Je weet ècht niet waar je over spreekt hé? Wij kunnen op de gemeente inderdaad niet alle gegevens raadplegen. Dat heeft niets te maken met systemen die met elkaar verbonden zijn, maar met het afschermen van bepaalde gegevens (financiële, medische, strafrechtelijke) voor onbevoegden.
|
Privacy: Nederlands: privésfeer, privéleven of eigenruimte - niet openbaar dus. Maar ja het heeft niets met elkaaar te maken.. nee het is juist de discusie over wat er openbaar of niet mag gemaakt worden van iemands privé...
Ondanks dat alle systemen zelfstandige en afgeschermde entiteiten zijn is het mogelijk om alsnog ze met elkaar te doen spreken, al meer dan 2 decennia ondertussen. De enige grens is de toegang die dienst A krijgt of niet op systeem van dienst A, B of C. Ik geloof wel dat een 'eenvoudige' gemeente bediende niet zomaar lukraak in elk systeem kan gaan zien daardoor maar op zich is het best mogelijk. Gevolg ervan is dat een mens 26 diensten mag aflopen om 1 papier in orde te krijgen..
Bedenk me juist.. langs de andere kant misschien beter zo want tegenwoordig is paranoia nooit ver weg; wie kan je nog vertrouwen vandaag de dag.. het is altijd een beetje gokken geworden he :s
Ik weet dus echt niet waarover ik spreek nee, ik lul maar wat uit me nek.
Nu tevreden?