Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2004, 00:37   #2
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Daarnet was het "Stygmata" op tv. Interessant fictief verhaal gebaseerd op het feit dat de Kerk het evangelie van Thomas niet erkend. Dit evangelie is in 1945 gevonden in een Egyptische bibliotheek.

Was me niet bewust dat er een extra evangelie was en was dus uiteraard héél benieuwd om het te lezen. Het zouden echte originele woorden van Jezus zijn , niet de irritante naratieve stijl van de Bijbel.

lees hier: Ik moet zeggen dat het héél intrigerend en mysterieus is. Ik vind het frappant hoe sterk dit gelijkt op de leer van Buddha. nl. het afzweren van dualiteit (Goed en Kwaad , lichaam en geest , aarde en paradijs , enz).

Als hij zegt dat het Koninkrijk (=de wijsheid) op aarde te vinden is , de dualiteit een illusie is, er geen erfzonde is, dat vrouwen een evengrote rol spelen dan kan ik mij voorstellen dat de Kerk daar niet van wil weten.

Want dat zou haar als instelling natuurlijk overbodig maken als ieder mens de wijsheid in zich heeft en dat Good and Evil eigenlijk één en niets is.

Denk daar maar eens over na , beste volgelingen!
Woeha!! En zoiets post je voor de examens, snodaard!!!

Ma goed dat ik Engels lezen vermoeiend vind, anders deed ik helemaal niets meer (niet dat dat mogelijk is).

Enfin... Toch bedankt voor de interessante link!
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden