Ik heb dat gesprek ook gezien en toegegeven, Miet is een harde tante. Maar het is niet omdat je het luidst roept dat je ook gelijk hebt. De economische situatie van een decennium geleden vergelijken met de huidige marktomstandigheden is ronduit belachelijk. Ik kan het ook niet helpen dat Sterckx een te hoffelijk persoon is om anderen onderuit te halen. Zijn aanpak rendeert misschien niet in 'duels' op televisie, maar ik kan iemand die zichzelf kan relativeren en zijn standpunten op een rustige manier met respect voor de andere sprekers wil brengen, kan ik wel appreciëren. Om maar een voorbeeld te geven: Dirk Sterckx had er geen moeite mee te zeggen dat hij en Miet Smet samen goed werk hadden geleverd op vlak van een Europees thema (ik dacht de haven?) terwijl Miet dit eerder op haar eigen konto wou schrijven.
Nogmaals je eigen standpunten verdedigen is prachtig, maar de ander continu afbreken om zelf te kunnen scoren is zielig. De CD&V heeft het veertig jaar voor het zeggen gehad en ik hoef maar naar de staatsschuld te kijken om te weten dat het verre van perfect was.
|