Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2004, 09:49   #16
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Even een stok in de dog pen gooien: Net hetzelfde als die arme Nihoul?
Om die "arme" Nihoul te berechten heb je al evenmin 7 jaar onderzoek nodig. Ik vind het overigens onwaarschijnlijk hoe zo'n groot team van "professionele" onderzoekers er zo lang over moet doen om deze zaak tot op de bodem uit te spitten. En jazeker, als er geen overtuigende bewijzen gevonden zijn, dan moet je Nihoul ook niet voor Assisen brengen, ik heb voor de man geen greintje sympathie, maar daar gaat het hier dan ook niet om he...

Het onderzoek naar Nihoul is nooit terdege gevoerd, als ik afga wat ik dagelijks in de media te horen krijg over de hele Dutroux rechtszaak.. het is verschrikkelijk wat er in Frankrijk met die mensen is gebeurd.. Die beelden waren meer dan hartverscheurend.. Zoveel mensen wiens leven totaal gebroken is.. Ik hoop dat ze op een of andere manier toch een serieuze financële compensatie krijgen voor het aangedane leed, maar zelfs dat zal de pijn van de gebroken families niet kunnen verzachten.. Stel je maar voor dat je drie jaar onschuldig vastzit zonder je kinderen te kunnen zien.

Wat Nihoul betreft kan ik alleen maar benadrukken dat ik vind dat Langlois zwaar nalatig is geweest in het onderzoeken van een aantal pistes. En dat is de vriendelijke versie. Het zou incompetentie kunnen zijn. Ik geloof persoonlijk wel degelijk in de netwerk piste, die stelt dat Dutroux de ontvoeringen als een commercieel gegeven wilde uitbuiten (zij het natuurlijk in kleine beperkte kring) en dat Nihoul daar een integrale spil in was. Maar doordat er nooit terdege onderzoek naar is gevoerd, zijn er inderdaad géén rechtstreekse bewijzen. Doch ik stel mezelf tevreden met de onrechtstreekse bewijsvoering die is aangedragen om te durven stellen dat Nihoul wel degelijk medeschuldig is aan de ontvoering van Laetitia Delhez.