Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma
Dat was uitgerekend om een Vlaams Belanger in te peperen hoe dom hij wel is.
Ik ontneem niemand zijn identiteit, maar ik trek wel duidelijke grenzen. Of men is Joods en gedraagt zich als lid van de Joodse gemeenschap (zonder zich met andere gemeenschappen te moeien) of men is Vlaams en gedraagt zich als lid van de Vlaamse gemeenschap (zonder zich met de Joodse of andere gemeenschappen te moeien).
Mensen wier Joods-zijn echter alleen maar bestaat uit anti-antisemitisme en de bijbehorende morele chantage van hun gastgemeenschappen zullen moeten kiezen: ofwel kiezen ze ervoor om voluit Joods te zijn, ofwel kiezen ze voor hun gastgemeenschap. In beide gevallen zullen ze dan leren dat hun leven ook een andere zin kan hebben dan anti-antisemitisme.
|
De "duidelijke grenzen die je trekt" zijn jouw probleem, niet het mijne, evenals de valse dilemma's die je stelt.
Mijn identiteit, mijn keuzes, mijn meningen, mijn gedrag, daar beslis ik over, niet jij. Met de Vlaamse gemeenschap heb ik hoegenaamd geen probleem, en de overgrote meerderheid van de Vlamingen hebben kennelijk geen probleem met mij.
Wellicht sta ik veel dichter bij de Vlaamse (of Belgische) norm dan sommige leden van marginale groepjes die iedereen die niet in hun kraam past weg willen krijgen. Misschien moeten die zich eindelijk eens aanpassen aan de Vlaamse gemeenschap zoals ze nu is.
Enfin, veel zin heeft deze "discussie" verder niet.
Je schreef heel duidelijk "Ze moeten weg, allemaal: geel, bruin, zwart, islamitisch, joods, zigeuner ..."
Daar sloeg wat jou betreft mijn gevijnsde droefheid op:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Nestor Burma en bgf324 willen dat ik vertrek.
Mijn leven is om zeep. 
|