Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2010, 11:43   #12
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dwingt de overheid me te kopen wat ik zelf niet wil? Ja, soms. Een leger bijvoorbeeld, zie ik op Belgisch niveau geen graten in. Maar jouw vergelijking wilt uiteraard dat niet aanhalen.
Erm, ja! De overheid pakt hier ongeveer 50% a 65% van al je inkomsten af en dan ook nog eens 21% op al je uitgaven. Je wordt hier letterlijk leeggeplukt zodat die overheidswinkel gefinancieerd kan worden.

Citaat:
Het is niet zozeer een grote manager die moet beschermd worden wat aantal uren betreft, maar kleine werklieden. In de 19de en vroeg 20ste eeuw zijn daar leuke bewegingen toe geweest. Dat die manager 80 uur klopt, interesseert niemand terecht een fluit.
Wat iedereen daarvan denkt kan mij gestolen worden. Die manager in uw voorbeeld kan zijn plan trekken, die arbeiders in jouw voorbeeld niet. Voor hun gedoe moet wss die manager gaan opdraaien, die nota bene veel meer uren presteert.

Citaat:
Je praat continu over buren, maar een buur is iemand die meestal niet mijn eigendom bezit. Een overheid is een instantie met soevereiniteit. Dat begrip ken je toch?
Dwang lijkt mij een betere term.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden