Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Het zijn net die 'voorbereidende werken' als aanleg van tunnels of bruggen voor het passerende wegverkeer, en de grote kunstwerken als de wisselcomplexen bij Gent en Brugge, of de Bruggen over de Ringvaart, die het meeste tijd vergen, hoor. Gewoon spoor leggen gaat wel vrij snel. Voorlopig zitten ze met de werken voor de viersporigheid dan ook vrijwel op schema, voor zover ik weet.
Niettemin blijf ik het spijtig vinden dat er niet is gedacht aan een oplossing die lijn 58 terug in dienst nam tussen (Zee)Brugge en Eeklo. Akkoord, ook de rest van die lijn zou dan op de schop moeten (electrificatie, tweesporigheid, vernieuwing van de installaties in Wondelgem en Eeklo...), maar het zou het centrum van Gent sparen, en bovendien zou er een alternatief bestaan als Gent-St-Pieters er nog eens uit zou liggen.
|
Die brug stond er op een klein jaar.
En 'gewoon spoor leggen' is ook niet zo 'gewoon' als U laat uitschijnen, op tal van plaatsen moet de ruimte vrij gemaakt worden, zijnde: huizen afbreken, afgraven, bomen rooien, ophogen. En op schema zitten? Er is geen schema. Nooit werden data geplakt op fases. Mensen kregen te horen dat ze hun huis best niet verbouwden (en mochten niet bijbouwen), omdat ze zouden moeten onteigend worden voor de bijkomende sporen, en dat is al 20 jaar terug.