Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Op de meeste middelbare scholen wordt in het laatste jaar les gegeven over politieke partijen, waar zij voor staan en zeker in het Hoger onderwijs, daar komen die partijen zichzelf voorstellen.
|
Komaan serieus blijven hé
De meesten interesseert dat geen moer... diegenen die het wel interesseren die zullen zich altijd proberen te informeren... en da's in deze tijden makkelijk zat
Citaat:
Maar dan moet je natuurlijk wel naar school gaan, welke groep maakt vooral de school niet af? Is het dan denkbeeldig dat ook die groep totaal niets van politiek afweet, gezien de immer buitenlandse zender thuis, met bijbehorende krant?
Veel jonge allochtonen weten niet eens wie hun burgemeester is of van welke partij, daar zullen vele autochtone jongeren anders nog wel op kunnen antwoorden!
|
( Het valt me weer eens op dat je een overdreven stereotype beeld moet ophangen alvorens van stang te gaan )
Het ging hier over kiezen .... voor partijen kiezen dus waarvan je denkt dat die het best aansluiten op je eigen visie en dat nog eens lekker doorspekt met het buikgevoel van het collectief van dat moment.
Ik denk dat de recente verkiezingen weeral eens boekdelen spraken.
Zo zie ik dat toch bij Jan Modaal autochtoon ... ik weet niet hoe jij dat ziet
( wij en heel dit forum is per definitie al niet representatief )
In principe hoef je dus helemaal niet te weten wie er huidig aan zet is.
Of hoeveel denk je dat er ook nog eens strategisch gaan kiezen ?
ps. Bovendien zou ik die vraag wel eens gesteld zien worden ivm dien burgervader