Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
Als ik de 3 punten uit het MDP programma die Philips inc. aanhaalt eens lees en vergelijk met wat het Blok schrijft over etniciteit kan ik me toch niet van de indruk ontdoen dat de MDP toleranter is, en niet die onredelijke, extreem rechtse partij waarvoor ze versleten wordt.
Sorry, Philips, maar ik zie het probleem niet in. Je kan niet ontkennen dat er wat vreemdelingen betreft niet met gelijke maten en gewichten wordt gewerkt. Vergelijk alleen maar eens onze houding tegenover de joden en de moslims. Het is volgens mij toch vooral de laatste groep die door ons indertijd werd gevraagd om in de mijnen en zo te komen werken. De joden houden zich bezig met meer winstgevende zaken, en dat geeft hen blijkbaar het recht op bevoordeling...
|
Ze zijn vrijwillig naar hier in de mijnen komen werken. Daar moeten ze nu niet over zagen.
Moet ik misschien klagen omdat mijn goortvader in de suikerfabrieken is gaan werken?
Nope.
Hoor jij de Vlamingen in het buitenland zeiken?
Nope.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »
(Friedrich Nietzsche)
|