Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
@ Dilbert, zeer goed geschreven stukje dat ik eigenlijk enkel en alleen maar kan bijtreden, met uitzondering dan van het feit dat ik niet van plan ben op het Vlaams Blok te stemmen, maar goed. Blij om te zien echter dat je toch nog steeds goede stukken kan schrijven, want je schrijfsels waren de laatste tijd wel een beetje aan het radicaliseren had ik de indruk.
|
'k Heb soms last van teveel testosteron en mijn slecht karakter.
Ik heb deze synthese gemaakt omdat ik het VB-arrest onlogisch (en ondemocratisch) vond, evenals al die verwijten naar het Vlaams-Blok ivm racisme, fascisme, etc. De 4 stappen kan je terugvinden in Nazi-Duitsland, de Ruanda-slachting, Kosovo/Servie, Bush contra Irak, het Israelisch-Palestijns conflict, enz. Het is m.i. altijd hetzelfde stramien.
Volgens mij zet het VB niet aan tot racisme, maar zitten ze wel op een "track" die hier toe kan leiden. Ze
neigen naar racisme. Het ware nuttig dat de VB-top dit erkent, en inziet dat ze vooral de "dehumanisatie" stap niet mogen zetten, integendeel.
Het VB beweert (terecht) dat vreemdelingen die hun lot aan het onze willen verbinden, de taal leren en assimileren, hier welkom zijn. Waarom zet ze dit niet concreet om in daden, waarbij vreemdelingen die dit echt willen, aktief geholpen worden om "Vlaming" te worden ?