Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2010, 13:44   #265
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het gebeurt niet vaak maar ik ben volledig akkoord met uw stelling.

Maingain is een hol vat en zal tesamen met de MR & Didier in de oppositie verdwijnen. Als deze Regering 4 jaar goed werkt zijn ze Maingain tegen die tijd volledig vergeten.
Mijnheer Henri,

Het zal u misschien verbazen, maar ik heb totaal niets tegen les Wallons, wel integendeel : ik hou van nos cousins belges.

Sommigen zullen het mij wellicht kwalijk nemen, maar dat belet mij niet oprecht te zeggen dat Liège zelfs de Belgische stad is waar ik mij het meest thuis voel. Ik ervaar het dan ook als een waar genoegen om quasi elk jaar enkele dagen te kunnen verblijven bij enkele sympathieke vrienden in Tilff en Hamoir, en te genieten van wat Liège cultureel en culinair te bieden heeft.

Even oprecht zeg ik echter : als u België wil zien voortbestaan (in een werkbare staatsvorm die voor eenieder voordeel biedt, zegge naar mijn overtuiging in een doorgedreven federale cq. confederale staatsindeling), dan is het absoluut de hoogste tijd dat zowel de Walen als de Vlamingen nu eens eindelijk dat constant vuurtje stokend groepje omhooggevallen fransdolle Bruxellois tot de orde roepen en Brussel niets minder noch méér dan de plaats geven dat het verdient : de hoofdstad van België, onder gemeenschappelijke voogdij van zowel Vlaanderen als Wallonië. Niks apart gewest of wat dat ook, niks “eigendom” van de ene of de andere, maar gewoon de hoofdstad, en daarmee basta.

Van harte,

G.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 7 juli 2010 om 13:57.
Gwylan is offline