Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2010, 15:24   #395
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
zeer humaan eh.
Rare maatstaf die je hier hanteert. Zijn Pfizer en Abott dan ook inhumaan omdat ze zich niet hebben gestort op research naar dat product?

Citaat:
die rechten zijn ze kwijtgespeeld op het moment dat ze beslisten om de productie van de enige geneesmiddelen die helpen bij de behandeling van die ziekten, stop te zetten. En de overheid heeft hen niet gedwongen, ze hebben die onder druk van de publieke opinie afgestaan aan de overheid. Dur de comprenure precies.
Bizarre wetgeving ...

Citaat:
Ge doet het expres eh savatage. De rechten hebben ze pas gekregen in 2009
Ah ok, dit had ik zo niet begrepen uit uw vorige posts. Ik dacht dat de overheid ze er X aantal jaar geleden al mee aan het moeien was, en dat ze nu pas in 2009 ermee verder werkten.

Citaat:
Uw vrije Markt deed dat. Onderzoek naar nieuwe geneesmiddelen voor Chagas vindt plaats aan universiteiten, gefinancieerd door de overheid. Samen met not-for-profit initiatieven.
Het is een vrije markt, geen bevoorrechte markt. Je kan niet zomaar op een markt aankomen en vertellen welke ziekte je hebt en dan verwachten dat iedereen alles laat vallen en alles doet om jou te helpen. Zo werkt een vrije markt niet, en gelukkig maar.

Citaat:
onderzoek dat ondertussen gedateerd is. En dus redelijk waardeloos.
Allé, ze hadden dus beter niets gedaan indertijd? Wil je dat nu zeggen?

Citaat:
De nieuwe strategien die uitgetest worden zijn ontdekt en ontwikkeld aan universiteiten, zijn echt innovatief, en beloftevol.
Bon, als jij het zegt. Als ik zie hoe ze op het FDA omgaan met die approvals, vind ik het nog een min of meer efficiënt systeem. Ik hoop dat ze op die universiteiten ook werken met een systeem dat niet zomaar geld aan iedereen ter beschikking stelt.

In een vrije markt met geprivatiseerde scholen, genre Harvard en Yale, is er ruimte zat voor zulke onderzoeken.

Citaat:
Vreemd, aangezien patienten dankzij de overheid nog kunnen beschikken over de geneesmiddelen, en aangezien patienten, dankzij het onderzoek dat gefinancieerd wordt door de overheid, een perspectief hebben op andere en betere geneesmiddelen. En perspectief dat uw Vrije Markt hen nooit zou kunnen of willen aanbieden, wegens niet lucratief.
Overheid-Vrije Markt: 2-0
Elke euro die daar aan wordt besteed had net zo goed kunnen besteed worden aan een onderzoeksmiddel tegen Alzheimer of kanker. Het verschil is dat er op een vrije markt nog een efficiëntiemechanisme is dat werkt o.b.v. de vraag en aanbod en een evenwicht tussen de twee regelt. In een overheid wordt er gewoon met geld gesmeten.

Citaat:
Als dat uw antwoord is op uw vraag, dan heb ik medelijden met u.
Ik heb dan ook niet de gewoonte om vanuit een set dogmatische standpunten een wansysteem (zoals onze overheidsfinanciëring) goed te praten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden