Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2010, 15:38   #19
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
proficiat, u maakt gebruik van uw vrije keuze, die u anderen wil ontzeggen met een verbod.
Hoeveel kinderen ik wil en heb zijn mijn affaires, en daar hebt ge u niet mee te moeien
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Geboortebeperking hoeft niet te gebeuren door een verbod in te stellen, maar men kan hetzelfde bereiken door de mensen vorming te geven en met behulp van financiële instrumenten zoals dat reeds succesvol in andere landen gebeurde. Vb het kindergeld afschaffen vanaf het derde kind. De keuze blijft dus in principe vrij, maar het resultaat zal wel zijn dat er minder kinderen geboren worden.

Voor sommigen is " 'k zien gère kindjes " een voldoende reden om er maar op los te kweken, zonder enige verantwoordelijkheidszin ten aanzien van de kinderen zelf, de maatschappij en het leefmilieu.
Inderdaad. Een geboortebeperking hoeft helemaal geen verbod in te houden om doeltreffend te zijn.

Waar ik zelf voorstander van ben is een verhoging van het kindergeld voor het eerste kind t.o.v. nu. Dit opdat iedereen het kan ervaren om een kind groot te brengen en opdat dat eerste kind zeker niets tekort zal komen.

Daarnaast ben ik er ook voorstander van dat er voor extra kinderen geen extra kindergeld meer betaald mag worden. Wie meer dan één kind wilt, moet daar zelf voor werken i.p.v. anderen dat te laten betalen.

Dat is veel eerlijker dan de huidige situatie en het komt de kinderen en de samenleving, zowel de lokale samenleving als de wereldwijde, zowel van mensen als van ander leven, ten goede.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden