Discussie: abortus = moord
Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2004, 15:35   #10
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeha
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal

Dit is werkelijk te gek. Als de meerderheid van de mensen oordeelt dat iets niet kan, dan wordt dat bij wet verboden. Incest wordt bij wet verboden, ook als het om twee volwassenen gaat. Pedofilie wordt verboden zonder zich de vraag te stellen of het het kind instemt of niet. Ook in die twee gevallen worden keuzes verboden.

Wat jij zegt komt neer op partijen te verbieden standpunten te verdedigen die u niet aanstaan. Zo wordt elk debat onmogelijk. Het Blok verbiedt niets en legt ook niets op. Het stelt dingen voor die nooit verwezenlijkt zullen worden tenzij een meerderheid in het parlement er voor te vinden is. Of wilt u soms de demokratie afschaffen?
Dit is totaal naast de kwestie; u spreekt vanuit frustratie; ik val enkel het standpunt van uw partij aan é.

Het feit is dat partijen vaak "in de naam van het volk" spreken; DAT is pas te gek!

Nuja, kijk; ik zal je de volgende situatie geven, jij beslist of mijn mening dan gesteund is of niet:

Man en vrouw hebben sex. Geen voorbehoedsmiddelen zijn gebruikt; vrouw ontdekt dat ze zwanger is, en schrikt, omdat haar leven nu drastisch zal veranderen. Ze beseft dat ze nu in het vervolg dubbel zoveel werk zal hebben! Want een kind opvoeden + een job houden is ZWAAR! Eigenlijk is dit kind dus niet gewenst.
- Dan is er een wet die zou zeggen dat abortus verboden is, vrouw kan geen abortus laten uitvoeren; en moest ze dit dan toch doen , zou ze dus voor Assisen moeten komen wegens de moord op een mens !
- Stel je eens even het verschil voor tussen de opvoeding van een kind dat gewenst is, en de opvoeding van een kind die totaal ongewenst is!
Ik verzeker je het, in veel situaties heeft dit drastische gevolgen. Sommige moeders kunnen niet voor hun kind zorgen (uit armoede, sociale problemen, etc)
Het draait hier dus rond intenties!

Btw; ik koppel dit standpunt van het Vlaams Blok om abortus terug illegaal te stellen aan het feit dat ze vrouwen terug aan de haard willen krijgen.
Hehe, het is maar een mogelijkheid é; ik zeg gewoon een vermoeden dat in mijn hoofd speelt...
wanneer je geen kinderen wenst moet je maar zorgen dat je je voldoende daartegen beveiligd. ik vind de rechten van het ongeboren leven heilig en ben dus radicaal tegen de abortering van gezond leven.

verder biedt het blok wel oplossingen aangaande de financiele problemen die mensen met kinderen kunnen krijgen :
- een ouderschapsvergoeding
- verhoging van het kindergeld
- ....

wij wijzen dus niet enkel het probleem aan maar bieden er ook een oplossing voor aan.
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline