Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri
België is een land die er in geslaagd is in minder dan 200 jaar een put te graven die eigenlijk niet meer te dichten valt. De lasten zijn al zo hoog dat er moeilijk nog meer kan belast worden. De sociale zekerheid wordt geroemd in de hele wereld, maar enkel de Belgen weten dit. In werkelijkheid is de efficientie van ons sociaal stelsel het laagste van wat men in de europese unie vindt. De politieke eenheid in dit land bestaat uit een rechts-liberaal noorden, en een links-communistisch zuiden. Het enige wat die twee bevolkingen echt gemeen hebben is een economisch en politiek stelsel die gebouwd is op corruptie en machtsmisbruik. Ze hebben ook nog een koningshuis, de Van Belgiës die van Duisland afkomstig zijn en een nationale ploeg die heel getalenteerd is maar eigenlijk even efficient is als ons sociaal stelsel. Ik ben Vlaming, Europeaan en wereldburger, maar beledig me niet door te zeggen dat ik Belg ben.
|
België werd in 2009 door een internationaal neutraal onderzoek beschouwd als het 8ste of 9de beste land ter wereld om in te leven. En dat is effectief ook zo. Dus we zitten in het 8ste of 9de grootste luilekkerland ter wereld.
Dat u dat niet aanstaat, kan ik ten volle begrijpen.