Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Dat je als Belg nou net dit schrijft is wel grappig. Wij zijn de kampioenen in het omzeilen en niet toepassen van de wet.
Je zegt tegen mij dat ik alleen de positieve dingen wil zien, maar het lijkt er sterk op dat jij alleen de negatieve kanten wil zien.
|
Helemaal niet zeg ik niet dat ze al veel verbeterd zijn ?
Ik ben realistisch, jij daarentegen kan amper toegeven dat er nog heel wat problemen zijn in turkije.
Citaat:
Je lijkt me iemand die de internationale politiek nogal goed volgt.
Wel, wat te vinden van heel die historie over het rapport van de speciale commissie die moest onderzoeken of landen als bvb. Polen voldeden aan de EU-normen. Waarom heeft men zoveel moeite gedaan denk je om dat rapport uit de openbaarheid te houden? Zelfs de EU-commissieleden die moesten oordelen over de toetreding, mochten het niet inkijken.
|
Onzin, iedereen die zich daarin intresseerd weet dat polen economisch niet aan de voorwaarden voldeed en er louter bij is omdat het zo centraal tussen de andere nieuwe lidstaten lag.
Het was dus nadeliger voor de EU om polen eruit te laten dan het met zijn problemen erbij te nemen.
Bij turkije is dat echter niet het geval, spijtig voor tukije misschien maar nu eenmaal de realiteit.
En laten we eerlijk zijn, polen voldoet op dit moment aan veel meer voorwaarden dan turkije.