Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri
Ik denk dat de kloof terug aan het groeien is, in 2007 had de MR een goed resultaat, maar door op dat moment niet tot een oplossing te komen hebben ze er voor gezorgd dat de twee bevolkinsgroepen terug verder uit elkaar gegroeid zijn.
Ik zie het niet snel gebeuren dat de SPA in vlaanderen een monsterscore haalt (toch niet met de mensen van nu, op Vandenbroucke na hebben ze daar bitter weinig, maar dat is dan mijn mening natuurlijk) of dat de ps de volgende verkiezingen zou verliezen.
Ik zou graag weten hoe ze de oplopende kosten van de sociale zekerheid zullen opvangen, want ik ben nog steeds overtuigd dat een herstel van de economie niet voor de eerstvolgende jaren zal zijn.
|
Neen, inderdaad. Ik ben daar ook niet helemaal van overtuigd. Het probleem is dat Vlaanderen economisch altijd goed heeft gescoord de laatste decennia. En dat is prima. Wallonië komt uit een diep dal. Nu Vlaanderen heeft een beetje aan de hand wat Wallonië heeft gekraakt: oude industrieën. Het is natuurljk in Vlaanderen niet zo erg dan in Wallonië eertijds, maar we houden wel vast aan die auto-assemblages (bijvoobeeld)en dergelijke . Dit is begrijpelijk omdat er zoveel mensen in werken. Indien we nieuwe performante (milieu) wagens kunnen bouwen, is er geen probleem, maar onze loonkost ligt vrij (te?) hoog. Ik denk dat Vlaanderen markten gaat verliezen. Dat is nu al volop aan de gang. Bovendien is er veel te veel regelneverij in Vlaanderen en zijn er niet meer zoveel goedkope industrieterreinen ter beschikking als in Wallonië. En zo zou het wel eens kunnen dat Wallonië ons bijbeent. Dat zal natuurlijk niet onmiddellijk gebeuren, maar toch.