Los bericht bekijken
Oud 9 juli 2010, 20:13   #61
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Kijk ik in de toekomst in de door jou gewenste wereld, dan zie ik allesbehalve een mooie wereld.

Een fabriek die in de geglobaliseerde wereld slechts één keer gebouwd moet worden, en producten kan maken die wereldwijd ingevoerd kunnen worden, moet in jouw wereld even veel keer gebouwd worden als dat er landen zijn. Resultaat: Meer werk voor hetzelfde resultaat.

Een product dat in een bepaald land onmogelijk ontgonnen of geproduceerd kan worden zal in jouw wereld gewoon onmogelijk te verkrijgen zijn voor de inwoners van dat land, terwijl dat product in de geglobaliseerde wereld ingevoerd kan worden. Resultaat: Minder gevarieerde producten.

Samenwerken tussen zo veel mogelijk mensen leidt tot de grootst mogelijke welvaart. Hiermee bedoel ik de totale hoeveelheid goed gevoel, op zowel het fysieke als het emotionele vlak, bij zowel mensen als andere wezens met gevoelens, in zowel eigen tijd als in de toekomst, in zowel eigen land als wereldwijd.

Heel wat globaliseringsaspecten zijn er gekomen na politieke beslissingen, zeg je. Ik zeg “Laten we meer van die politieke beslissingen maken!”.

Het is natuurlijk een heel pak realistischer dat landen als de VS ervan overtuigd worden dat ze moeten stoppen met winst maken in het buitenland.

Het is geen werelddictatuur die ik wil invoeren. Het is een werelddemocratie. Dat zorgt ervoor dat ten minste 50%+1 mensen bevoordeeld worden. Dit terwijl nu een minderheid, de allerrijksten, beslissen wat er op wereldvlak gebeurt.

Er is inderdaad geen ontsnappen meer aan, geen kapitaalvlucht meer e.d.
De geglobaliseerde wereld:

Toekomst:

Ecologische economie, sociaalmarkteconomie en sociaal-democratie:

1. De systemen van vrije markt zullen veranderen naar sociaalmarkteconomie, het woord “vrij” zal onder controle staan, het misbruik was te groot, dit door het zogenaamde conservatief neoliberalisme!
2. “Vrij” was zeker niet synoniem voor rechtvaardigheid, het was enkel gebaseerd op eigenbelang en hebzucht.
3. Schulden (krediet) verspreiden in tijd en over meerdere generaties zal aan banden gelegd worden.
4. Alle multinationale bedrijven zullen worden geconfronteerd met strenge wereldcontrole.
5. Een economisch wereldtribunaal zal instaan voor controle en sancties.
6. Ecologische economie en sociaalmarkteconomie zal de grootste doelstelling worden.
7. Duitsland heeft dit begrepen, wij mogen niet achter blijven, we zullen ook deze weg moeten bewandelen.
8. De natuur die moeder is van alle leven wordt gerespecteerd bij het ontwaken van de nieuwe ecologische sociaalmarkteconomie
9. Meer mensenrechten en daardoor meer controle op het uitbuiten van mens door mens.
10. Globalisering moet anders worden dan enkel de doelstelling van georganiseerde wereldslavenarbeid.
11. Het gelijkstellen van alle valutawaarden zal op onze planeet een eerste doelstelling worden, dit om volksverhuizingen te stoppen, het is tevens de oorzaak van alle vormen van racisme.
12. De globalisering van de sociaalmarkteconomie zal het minimum leef en uurloon op onze planeet ook globaliseren.
13. Einde van het puur individualisme, het recht van de rijkste, intelligentste en sluwste komt in gedrang en wordt verworpen.
14. Schoolcursussen worden vernieuwd en aangepast aan de ecologische sociaal markteconomie.
corse is offline   Met citaat antwoorden